Idag berättade Geer Versteegh, Ordförande för Bonverkoncernen om företages resa inför en trollbunden Rotarypublik i Ansgarskyrkan.
Resan började 1978 med driften av en vanlig Shell bensinmack på Strandvägen som utvecklades med att sälja ved, kaffe, korv och möjlighet att hyra en video.
Hyrverksamheten utvecklade sig till köpvideo och DVD och nödvändigheten av effektiv logiskt blev allt större. När filmen Lejonkungen kom till Sverige som köpvideo kom 450.000 filmer till Sverige som snabbt skulle distribueras runt om i Sverige och Norden.
När digitaliseringen slog ut videokassetter, fokuserade företaget på logistik, vilket de redan var bra på och idag levererar de dosdispenserade läkemedel till 135.000 brukare inom sitt företag Apotekstjänst.
Bonverkoncernen är idag Lidingös största företag med 459 anställda från 38 olika nationaliteter och de driver även Gåshaga Kafferosteri och distribuerar produkter från Bianca Ingrossos företag; Caia.