SOLSKYDD ÄR GREJEN och det är hur kul som helst att jobba med Lidingömarkisen, säger både Jordan Sörblom och Hugo Lindström. Båda är 24 år och vänner sedan skoltiden och är fulla av energi, glädje och tilltro till utvecklingen av bolaget.
Jordan köpte bolaget av Snacksbolagets Martin Herrström, för att han såg potentialen, men han har fortfarande kvar sitt jobb som TV producent där han producerar ungdomsprogram för liveshopping, så det blir en del kvälls- och helgjobb.
Hugo som nu är också är delägare hoppade av universitets-studierna i Lund för att jobba på heltid i företaget i rollen som försäljningschef.
Lidingömarkisen är ett lokalt och etablerat Lidingöföretag som funnits i snart 15 år, så det fanns en kundkrets redan när vi köpte bolaget, säger Jordan.
Företaget säljer solskydd, allt från heltäckande terrassmarkiser till fönstermarkiser med screeneffekt som skyddar från både ljus och värme.
Många vill förlänga utomhussäsongen, speciellt nu i pandemitider då man sitter hemma och jobbar och lägger pengar på hemmet i stället för på resor.
Försäljningen har alltid varit bra i bolaget men i och med pandemin har det blivit en brant försäljningskurva uppåt – bästa försäljning någonsin, säger Hugo, som har tuffa arbetsdagar för att hinna med att träffa alla kunder nu i högsäsongen.
Vi tycker att detta är så kul, och när vi lämnar en kund är de alltid glada och det känns extra roligt. Kunderna är tacksamma och vi har levererat ”nytta” för dem, avslutar Jordan och Hugo och skyndare vidare till nästa möte!
Vi finns på Instagram: lidingomarkisen